تعداد نشریات | 43 |
تعداد شمارهها | 1,386 |
تعداد مقالات | 11,416 |
تعداد مشاهده مقاله | 18,685,092 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,982,707 |
بررسی تاثیرات یکپارچگی فناوری، درک کارآئی، و درک سهولت بر نیت استمرار و عملکرد با میانجی گری نیت رفتاری و رضایت دانشآموزان و آموزگاران (مورد مطالعه: مدارس ابتدایی غیرانتفاعی) | ||
رویکردهای نوین آموزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 اردیبهشت 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22108/nea.2022.129944.1663 | ||
نویسندگان | ||
لیلا پیرحاجی خوزانی1؛ ساناز شفیعی ![]() ![]() | ||
1گروه مدیریت ، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران | ||
2استادیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران | ||
3استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران | ||
چکیده | ||
امروزه یادگیری الکترونیکی در بسیاری از سطوح آموزشی رخنه نموده، ولی نیت استمرار در چنین سیستمی هنوز در سطح بسیار پایینی قرار دارد و در نتیجه آینده سیستم، پیشبینی ناپذیر است. با توجه به اینکه در مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزشی، یادگیری الکترونیکی، ابزار اصلی تمایز رقابتی است، بدون تمرکز بر نیت تداوم سیستم یادگیری الکترونیکی، تضمینی برای موفقیت وجود نخواهد داشت. این پژوهش با هدف بررسی تاثیرات یکپارچگی فناوری، درک کارآئی، و درک سهولت بر نیت استمرار و عملکرد با میانجی گری نیت رفتاری و رضایت دانشآموزان و آموزگاران انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشآموزان و آموزگاران دبستانهای غیرانتفاعی شهرستان خمینی شهر بوده است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده گردید که تعداد 353 نفر از دانشآموزان و 151 نفر از آموزگاران انتخاب گردیدند. پس از جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه، مدل با 7 مولفه (یکپارچگی فناوری، درک کارایی، درک سهولت استفاده، رضایت، نیت تداوم و استمرار آموزش الکترونیکی، نیت رفتاری و عملکرد تحصیلی) مورد سنجش قرار گرفت. در بخش تحلیلی برای بررسی اعتبار یا کیفیت مدل از Smart PLS استفاده گردید. یافتههای پژوهش نشان میدهد که درک سهولت استفاده بر درک کارایی، یکپارچهسازی فناوری بر نیات رفتاری، درک کارایی بر نیات رفتاری، درک سهولت استفاده بر نیات رفتاری، درک کارایی بر رضایت ، درک سهولت استفاده بر رضایت ، نیت رفتاری بر عملکرد تحصیلی، عملکرد تحصیلی بر قصد استمرار و رضایت بر قصد استمرار تاثیر دارد. یافتههای این پژوهش میتواند مورد استفاده مدیران مدارس جهتپیشرفت تحصیلی دانش آموزان در کلیه شرایط قرار بگیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
نیات رفتاری؛ نیت تداوم آموزش الکترونیکی؛ عملکرد تحصیلی؛ دانش آموزان؛ آموزگاران؛ دبستان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 37 |