تعداد نشریات | 43 |
تعداد شمارهها | 1,686 |
تعداد مقالات | 13,791 |
تعداد مشاهده مقاله | 32,389,754 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,793,241 |
نقش چابکی یادگیری در ارتباط میان تجربه خدمات و همآفرینی ارزش در مصرفکنندگان با نقش تعدیلگری عجین شدن شناختی | ||
تحقیقات بازاریابی نوین | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 دی 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22108/nmrj.2025.142806.3101 | ||
نویسندگان | ||
علی منعم سکر؛ سیدمحمد کاشف؛ محسن بهنام* | ||
دانشگاه ارومیه | ||
چکیده | ||
چابکی یادگیری به دلیل تأثیرات قابل توجهی که بر سازگاری و موفقیت دارد، یک حوزه مهم برای مطالعه در میان مصرفکنندگان است. بررسی چابکی یادگیری در بازاریابی در حال افزایش است، اما تاکنون توجه کمی به پیشبینیکنندهها و پیامدهای چابکی یادگیری شده است که هدف تحقیق حاضر بررسی نقش میانجی چابکی یادگیری بر رابطه بین تجربه خدمات و همآفرینی ارزش مشتریان با در نظر گرفتن نقش تعدیلکننده عجین شدن شناختی است . روش تحقیق حاضر همبستگی است که بصورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق مشتریان باشگاههای ورزشی بودند که تعداد 417 نفر به عنوان نمونه با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای انتخاب شد. از پرسشنامههای تجربه خدمات کلاوس و ماکلان (2012)، چابکی یادگیری گروت و کالدوت (2016)، همآفرینی ارزش نیسوین و پدرسن (2014) و عجین شدن شناختی هولبیک و همکاران (2014) استفاده شد که برای سنجش روایی و پایایی آنها، از روشهای آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی، بار عاملی گویهها و روایی افتراقی استفاده شد و مورد تایید قرار گرفت. نتایج نشان داد که تجربه خدمات بر چابکی یادگیری و همآفرینی ارزش تاثیر دارد. همچنین، چابکی یادگیری بر همآفرینی ارزش تاثیر دارد. علاو بر این، چابکی یادگیری بر رابطه بین تجربه خدمات و همآفرینی ارزش نقش میانجی دارد. در نهایت، عجین شدن شناختی بر رابطه بین تجربه خدمات و همآفرینی ارزش نقش تعدیلی ندارد. تحقیق حاضر نشان داد که تجربه خدمات به عنوان یک عامل کلیدی، نقش مهمی در چابکی یادگیری ایفا میکند و این امر منجر به همآفرینی ارزش توسط مصرفکنندگان خدمات ورزشی میشود. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 33 |