تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,473 |
تعداد مقالات | 12,040 |
تعداد مشاهده مقاله | 22,365,454 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 9,808,708 |
بررسی عملکرد دانش آموزان پایه هشتم استان فارس در حیطه های شناختی و محتوایی ریاضی با پایش نتایج سنجش تیمز ۲۰۱۹ | ||
نشریه ریاضی و جامعه | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله کاربردی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22108/msci.2023.135587.1541 | ||
نویسندگان | ||
امیر پیروی1؛ محمدرضا کاظمی* 2 | ||
1گروه ریاضی- دانشکده علوم- دانشگاه شیراز | ||
2استادیار گروه آمار دانشگاه فسا | ||
چکیده | ||
چکیده. در این مقاله به تحلیل چگونگی عملکرد دانش آموزان پایه هشتم استان فارس در دامنه های شناختی و محتوایی ریاضی با پایش نتایج مربوط به تیمز ۲۰۱۹می پردازیم. با توجه به نزدیک بودن دو استان فارس و اصفهان از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، نتایج متناظر برای دانش آموزان استان اصفهان نیز به دست آمده و در هر حیطه مقایسه های مورد نظر با استفاده از آزمون های مناسب انجام می گردند. همچنین تحلیل جنسیتی در هر دو بعد شناختی و محتوایی ریاضی و همه ی دامنه های آن ها برای دانش آموزان هر دو استان ارائه می شود. | ||
کلیدواژهها | ||
حیطه شناختی ریاضی؛ حیطه محتوایی ریاضی؛ تیمز | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 16 |