تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,472 |
تعداد مقالات | 12,039 |
تعداد مشاهده مقاله | 22,271,458 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 9,787,072 |
اهمیت تفکر خلاق و آموزش ارزشهای کارآفرینی در مدارس | ||
نشریه ریاضی و جامعه | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 اسفند 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22108/msci.2023.136230.1552 | ||
نویسندگان | ||
هاجر علیمراد* 1؛ حبیب شریف2 | ||
1دانشگاه جهرم | ||
2دانشگاه شیراز | ||
چکیده | ||
نقش حیاتی آموزش در یک زندگی موفق و خوب غیرقابل انکار میباشد. آموزش، ارزش و تعالی زندگی فردی و اجتماعی را بهبود میبخشد. زیربنای توسعه هرکشوری از طریق آموزش وپرورش آن کشور نهاده میشود. این اهمیت به اندازهای است که بیتوجهی به آن، آثار زیانباری را در ابعاد مختلف بر پیکره پیشرفت و تعالی هر سرزمینی بر جای میگذارد. کودکان و نوجوانان منابع عظیم سرمایه و باارزشترین ذخایر یک جامعه هستند و هرقدر برای حفظ این منابع کوشش شود، جامعه در آینده ثروتمندتر و سعادتمندتر میشود. دانشآموزان به واســطه آموزشهای کارآفرینانه یاد میگیرند که با شناسایی استعدادها، تواناییها و علاقههای خود، بتوانند در هر شغل و حرفه، روشها و سبکهای جدید ایجاد نموده و نوآوری داشــته باشــند. آنها بهواســطه انجام آموزشهای کاربردی و عملی در کارگاهها و آزمایشــگاهها میتوانند به شناســایی نقاط قوت و ضعف و مشــکلات و فرصتها در رشــته تحصیلــی خود و محیط اطــراف بپردازند و در پــی خلق فرصتهای جدیــد خواهند بود. دانشآموزان با آموزشهای کارآفرینانه، نه تنها به مهارتهایی از قبیــل مهارت تصمیمگیری، حل مساله، هدفگذاری، تفکر انتقادی، تفکــر خلاق و غیره مجهز میشــوند، بلکه مهارتها و توانمندیهای علمی، کاربردی و تقاضامحور را نیز فرا میگیرند. افــراد توانمنــد و بامهارت با مجهز شــدن به هوشــیاری و آگاهــی کارآفرینانــه، فرصتیهایی در جهت اشــتغالزایی در حوزههــای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خلق میکننــد. بر این اساس، در این مقاله با توجه به اهمیت موضوع، روش تدریس بر اساس ارزشهای کارآفرینانه بیان خواهد شد. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشآفرینی؛ تدریس؛ خلاقیت؛ کارآفرینی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 10 |