منابع
- برزگر ترمی، زهرا؛ جلالی، سیدمهدی و طاهری کیا،قریز(1395). طراحی مدل هویت برند در صنعت بانکداری ایران، چشم انداز مدیریت بازرگانی، 17(36)، 155-139
- حسینی، سیداحمد؛ قاضیزاده، مصطفی و عباسی اسفنجانی، حسین. (1387)، بررسی تأثیر بهکارگیری بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد صادراتی صادرکنندگان نمونۀ بخش صنعت در سالهای 84-1379 (با تأکید بر اینترنت)، دانشور رفتار، 11(32)، ۱۴۴-۱۲۵.
- داوری، علی و رضازاده، آرش. (1393)، مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS. تهران: جهاد دانشگاهی، سازمان انتشارات.
- رحمانسرشت، حسین و کریمی، غلامرضا. (1386)، مدلی برای ارتباط راهبردهای توسعۀ بازار صادراتی با عملکرد شرکتهای تولیدی صادرکنندۀ محصولات غذایی در ایران، فصلنامۀ علوم مدیریت ایـران، 2(8)، 45-31.
- رحیمی کلور، حسین؛ کاظمی، زهرا و بیگی فیروزی، اللهیار. (1399)، تأثیر خصوصیات شخصیتی برند، تعامل مصرفکننده با برند و تعامل شبهاجتماعی بر ارزش ویژۀ برند مبتنیبر مصرفکننده: نقش واسطهای عشق برند، نشریۀ مطالعات رفتار مصرفکننده، 7 (1)، 299-277.
- سیدعباسزاده، میرمحمد؛ امانی ساری بگلو، جواد؛ خضری آذر، هیمن و پاشوی، قاسم. (1391)، مقدمهایبرمدلیابیمعادلاتساختاریبهروشِ PLSوکاربردآندرعلومرفتاریبامعرفینرمافزارهای PLS-Graph،Visual PLS،SmartPLS. ارومیه: انتشارات دانشگاه ارومیه.
- فاریابی، محمد؛ رحیمی اقدم، صمد؛ کوششی، محمدرضا و پورآقابالایی، علیرضا. (1398)، تأثیر بازارگرایی و تجربۀ بینالمللی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی استراتژی بازاریابی بینالمللی، فصلنامۀ مدیریت کسبوکار بین المللی، 2(1)، 41-23.
- صنوبر، ناصر؛ حسینی، سیدصمد و بهزادنیا، پویا. (1398)، برنامههای تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی: نقش جذابیتهای بازارهای خارجی و قابلیتهای صادراتی، مجلۀ مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 2(3)، 85-63.
- عباسی، مرجان؛روستا، احمد؛ فرید چهرالهام و غریب نواز ، نادر(1398)، طراحی الگوی ارزیابی عوامل موثر بر رفتار فروش رابطه مند و نتایج حاصل از آن، چشم انداز مدیریت بازرگانی، 37(1)، 89-71.
10. محسنین، شهریار و اسفیدانی، محمدرحیم. (۱۳۹۳)، معادلات ساختاری مبتنیبر رویکرد حداقل مربعات جزئی بهکمکِ نرمافزار Smart-PLS، چاپ اول، تهران: مهربان نشر.
11. مددخانی، مهدی؛ کاظمی، علی؛ شاهین، آرش و آذرنوش، انصاری. (1399)، طراحی مدل تأثیر بازارگرایی صادراتی و مدیریت طراحی محصول بر عملکرد صادراتی شرکتهای صادرکنندۀ صنایع دستی ایران، مجلۀ پژوهشهای مدیریت در ایران، 24(2)، 204-171.
12. نوروزی، نگار و معصوم، محمد. (1397)، طراحی مدل عوامل مؤثر در عملکرد صادرات شرکتهای تولیدکنندة تجهیزات ورزشی، مطالعاتمدیریتورزشی،10(51)، 141-163.
- Baldauf, A. and Wagner, U. (2000), Examining determinants of export performance in small open economies, Journal of World Business, 35(1), 61-79.
- Barney, J. (1991), Firm resources and sustained competitive advantage, Journal of Management, 17(1), 99-120.
- Boniface, B., Gyau, A. and Stringer, R. (2012), Linking price satisfaction and business performance in Malaysia's dairy industry, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 24(2), 288-304.
- Cavusgil, S. T. and Zou, S. (2014), Marketing strategy – performance relationship: an investigation of the empirical link in export market ventures, Journal of Marketing, 58(1), 1-21
- Chin, W. W. (2010), How to write up and report PLS analyses, Handbook of partial least squares, Berlin Heidelberg: Springer, pp.655-690.
- Drnevich, P. L. and Kriauciunas, A. P. (2011), Clarifying the conditions and limits of the contributions of ordinary and dynamic capabilities to relative firm performance, Strategic Management Journal, 32(3), 254-279.
- Durmuşoğlu, S. S., Apfelthaler, G. N., Dilek Z. A. and Roberto, M. T. (2012), The effect of government-designed export promotion service use on small and medium-sized enterprise goal achievement: A multidimensional view of export performance, Industrial Marketing Management, 41(4), 680-691.
- Edeh, J. N., Obodoechi, D. N. and Ramos-Hidalgo, E. (2020), Effects of innovation strategies on export performance: New empirical evidence from developing market firms. Technological forecastiong & social change, 158. Available on: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120167.
- Erdmann, A. and M.Ponzoa, J. (2021), Digital inbound marketing: Measuring the economic performance of grocery
e-commerce in Europe and the USA. Technological forecastiong & social change, Vol. 162. Available on: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120373.
- Fonchamnyo, D. (2014), Determinants of Export Propensity and Intensity of Manufacturing Firms in Cameroon: An Empirical Assessment, Applied Economics and Finance, 1(2),120-128
- Gregory, G. D., Ngo, L. V., Karavdic, M. (2017), Developing e-commerce marketing capabilities and efficiencies for enhanced performance in business-to-business export ventures, Industrial Marketing Management, 78, 146-157.
- Hair, J. F., Ringle, C. M. and Sarstedt, M. (2011), PLS-SEM: Indeed a silver bullet, Journal of Marketing theory and Practice, 19 (2), 139-152.
- He, X., Filatotchev, I. and Brouthers, K. D. (2018), Market Orientation and Export Performance: The Moderation of Channel and Institutional Distance, International Marketing Review, 35(2),1-23
- Hulland, J. (1999), Use of partial least squares (PLS) in strategic management research: A review of four recent studies, Strategic Management Journal, 20(2), 195-204
- Kline, R. B. (2011), Principles and practice of structural equation modeling, New York: Guilford Press.
- Leonidou, L. C., Palihawadana, D. and Theodosiou, M. (2011), National Export-Promotion Programs as Drivers of Organizational Resources and Capabilities: Effects on Strategy, Competitive Advantage, and Performance, Journal of International Marketing, 19(3), 176-194.
- Leonidou, L. C. and Katsikeas, C. S. (2010), Integrative assessment of exporting research articles in business journals during the period 1960-2007, Journal of Business Research, 63(8), 879-887.
- Morgan, N. A., Kaleka, A. and Katsikeas, C. S. (2004), Antecedents of export venture performance: A theoretical model and empirical assessment, Journal of Marketing, 68(1), 90-108.
- Morgan, N. A., Katsikeas, C. S. and Vorhies, D. W. (2012), Export marketing strategy mplementation, export marketing capabilities, and export venture performance, Journal of the Academy of Marketing Science, 40(2), 271-289.
- Murray, J. Y., Yong Gao, G. and Kotabe, M.(2014), Market orientation and performance of export ventures: the process through marketing capabilities and competitive advantages, Journal of the Academy of Marketing Science , 39, 252-269.
- Murray, Y. J., Gao, Y. G. and Kotabe, M. (2011), Market orientation and performance of export ventures: The process through marketing capabilities and competitive advantages, Journal of the Academy of Marketing Science, 39(2), 252-269.
- Navarro, A., Losada, F., Ruzo, E. and Diez, J. A. (2010), Implications of perceived competitive advantages, adaptation of marketing tactics and export commitment on export performance, Journal of World Business, 45(1), 49-58.
- Nemkova, E., Souchon, A. L. and P. Hughes. (2012), Export Decision-making Orientation: An Exploratory Study, International Marketing Review, 29(4), 349-378.
- Potocan, V. (2013), Marketing capabilities for innovation-based competitive advantage in the Slovenian market, Innovative Issues and Approaches in Social Sciences, 6(1), 118-134.
- Prasad, V. K., Ramamurthy, K. and Naidu, G. M. (2001), The influence of internet-marketing integration on marketing competencies and export performance, Journal of International Marketing, 9(4), 82-110.
- Rivard, S. and Huff, S. L. (1988), Factors of success for end-user computing, Communications of the ACM, 31(5), 552-561.
- Shamsuddoha, A. K. and M. Yunus, A.(2006), Mediated Effects of Export Promotion Programs on Firm Export Performance, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 18(2), 93-110.
- Shoham, A., Evangelista, F. and Albaum, G. (2002), Strategic Firm Type and Export Performance, International Marketing Review, 19, 236-258.
- Spanos, G. (2016), Organization and export performance, Economics Letters, 146(1), 130-134.
42. Tan, Q. and Sousa, C. M.P. (2015), Leveraging marketing capabilities into competitive advantage and export performance, International Marketing Review, 32(1), 78-102.
- Walker, O. C. and Ruekert, R. W. (1987), Marketing’s role in implement-tation of business strategies: A critical Review and conceptual framework, Journal of Marketing, 51(3), 15-33.
- Woodside, A. G. (2013), Moving beyond multiple regression analysis to algorithms: Calling for adoption of a paradigm shift from symmetric to asymmetric thinking in data analysis and crafting theory, Journal of Business Research, 66(4), 463-472.
- World Bank (2018), World development indicators. Washington: The World Bank.
- World Trade Organization (2018), International trade statistics. Switzerland: World Trade Organization.
- Yan, Ji., Tsinopoulos, C. and Xiong, Y. (2021), Unpacking the impact of innovation ambidexterity on export performance: Microfoundations and infrastructure investment, International Business Review, 30(1), Available on: https://doi.org/10.1016/j.ibusrev.2020.101766.
- Zhu, K. (2004), The complementarity of information technology infrastructure and ecommerce capability: A resource-based assessment of their business value, Journal of Management Information Systems, 21(1), 167-202.
- Zhuang, Y. and Lederer, A. L. (2005), A resource-based view of electronic commerce, Information Management, 43(2), 251-261.
|