منابع
1- پورحیدری، امید و حمزه حسینپور. (1391). بررسی رابطه بین افشای اجباری و اختیاری با ارزش سهام. مجلۀ مدیریت و حسابداری چشمانداز مدیریت مالی، شمارۀ 5، صص12-25.
2- حساسیگانه یحیی و محمدجواد سلیمی. (1390). مدلی برای رتبهبندی حاکمیت شرکتی در ایران. فصلنامۀ مطالعات تجربی حسابداری مالی، سال نهم، شمارۀ 30، صص 1-35.
3- خدامیپور، احمد و یونس بزرایی. (1392). بررسی عوامل حاکمیتی مؤثر بر کیفیت افشا و تأثیر رقابت بازار بر رابطه بین آنها. فصلنامۀ علمی پژوهشی حسابداری مالی، سال پنجم، شمارۀ 20، صص22-41.
4- دیدار، حمزه، منصورفر، غلامرضا و مهدی کفعمی. (1393). بررسی تأثیر سازوکارهای حاکمیت شرکتی بر شکاف مالیاتی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. مجلۀ بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دورۀ بیست و یک، شمارۀ 4، صص 430-409.
5- دیدار، حمزه، منصورفر، غلامرضا و هیوا خجسته. (1390). اثر خصوصیات شرکتی بر سطح افشا شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامۀ مطالعات تجربی حسابداری مالی، سال نهم، شمارۀ 32، صص 168-141.
6- روزنامۀ دنیای اقتصاد. (1390). شمارۀ 1021.
7- صفرزاده، محمدحسین و افسانه رفیعی. (1393). تبیین ارتباط بین رقابت در بازار محصول و راهبری شرکتی. دانش حسابداری، سال پنجم، شمارۀ 18، صص 25- 48.
8- غیوریمقدم، علی، حاجب، حمیدرضا و حجت پارسا. (1393). بررسی تأثیر رقابت در بازار محصول بر کیفیت سود شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. مجلۀ پژوهشهای حسابداری سال پنجم، شمارۀ 13، صص 35-56.
9- قربانی، سعید، موحد، مرضیه و محمد منفرد مهارلویی. (1392). رقابت در بازار محصول، ترکیب هیئتمدیره و کیفیت افشای اطلاعات: شواهدی از بورس اوراق بهادار تهران. تحقیقات حسابداری و حسابرسی، سال پنجم، شمارۀ 19، صص 92-105.
10- کمیته تدوین استانداردهای حسابداری. (1385). استانداردهای حسابداری چاپ هشتم. تهران. انتشارات سازمان حسابرسی.
11- لشگری، زهرا و شیرزاد نادری. (1388). بررسی رابطۀ سطح افشا و بازده سهام شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهشنامۀ حسابداری مالی و حسابرسی، سال اول، شمارۀ 3، صص 75-91.
12- ملکیان، اسفندیار و عباسعلی دریایی. (1390). تبیین رابطه بین ویژگیهای مالکیتی و شرکتی با ساختار حاکمیت شرکتی. مجلۀ پیشرفتهای حسابداری، دورۀ سوم، شمارۀ 1، صص 141-121.
13- ناظمی، امین و طاهره نصیری مقاله. (1393). بررسی ارتباط میان کیفیت حاکمیت شرکتی و میزان مالکیت نهادی با افشای اطلاعات شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامۀ علمی پژوهشی حسابداری مالی، سال ششم، شمارۀ 24، صص 99-120.
14- نمازی، محمد، رضایی، غلامرضا و علیرضا ممتازیان. (1393). رقابت در بازار محصول و کیفیت اطلاعات حسابداری. مجلۀ پیشرفتهای حسابداری دانشگاه شیراز، دورۀ ششم، شمارۀ 2. صص 131-166.
15- واعظ، سیدعلی، قلمبر، محمدحسین و نسرین قنواتی. (1393). بررسی اثر رقابت بالفعل و بالقوه بازار محصول بر سطح کیفیت افشای شرکتهای بورسی با بهرهگیری از تکنیک تحلیل عاملی روی متغیرهای رقابت. مجلۀ راهبرد مدیریت مالی، سال دوم، شمارۀ 7، صص 91-112.
16- یعقوبنژاد، احمد، رهنمای رودپشتی، فریدون و علی ذیحی. (1390). بررسی تأثیر نظام راهبری شرکتی بر نقدشوندگی سهام شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامۀ بورس اوراق بهادار، شمارۀ سیزدهم، سال 4، صص 157-173.
17- Allen, F.J. and D, Gale. (2000). Corporate Governance and Competition. Corporate Governance Theoretical and Empirical Perspectives, Cambridge University Press, Cambridge.
18- Ali, A., Klasa, S. and E. Yeung. (2009). Product market competition and corporate disclosure policy. Journal of Modern Accounting and Auditing, Vol. 9, No.5, Pp. 315-336
19- Azofra, Valentin, Castrillo, Luis and Delgado, Maria. (2007). Ownership Cncentration, Debt Financing and the Investment Opportunity Set as Determinants of Accounting Discretion. Empirical Evidence from Spain. Spanish Journal of Finance and Accounting, Vol. 115, Pp. 215-255.
20- Beiner, Stefan, Schmid, Mark and Gabrielle Wanzenried. (2011). Product Market Competition. Managerial Incentives and Firm Valuation, European Financial Management, Vol 17, No.15, Pp. 331-336.
21- Byun, H, Lee, J. and Park. K. (2011). How Does Product Market Competition Interact with Internal Corporate Governance? Evidence from the Korean Economy. Working Paper, Korea University Business School.
22- Cheng, E. and S. Courtenay. (2006). Board composition, regulatory regime andvoluntary disclosure, International J. of Accounting, Vol. 4, No.5, Pp. 262-89.
23- Cheng, P, Man, P, and C. H. Yi. (2013). The impact of product market competition on earnings quality. Accounting and Finance, VOL. 6, No. 53, Pp. 137- 162.
24- Chou, J., Ng, L., Sibilkov, V. and Q, Wang. (2011). Product Market Competition and Corporate Governance. Review of Development Finance, Vol.25, No.1, Pp. 114-130.
25- Chaua, G., & Gryy, S... (2010). mmilmy wwrrr hhip, aaard independence and Voluntary disclosure: Evidence from Hong Kong”. Journal of International Accounting, Auditing and Taxation 19 (2010) 93˚109
26- Cohen, A. D., (2004), “Financial Reporting Quality Choice: Determinants and Consequences”, A Dissertation, Northwestern University.
27- Cheung Y. gggg iiggg, ee iiiagg Tnn (2010). A trsssprreyyy Disclosure Index measuring disclosures: Chinese listed companies”, J.Account. Public Policy 29 , 259˚280
28- Cremers, M. Nair, B. and U. Peyer. (2008). Takeover Defenses and Competition. The Role of Stakeholders, Journal of Empirical Legal Studies, Vol. 5, No. 7, Pp. 791-818.
29- Dhaliwal, D., Huang, S., Khurana, I. K., and R. Pereira. (2008). Product market competition and accounting conservatism. Retrieved Vol.43, No.5, Pp. 118-135.
30- Giroud, X. and H. Mueller. (2011). Corporate Governance, Product Market Competition, and Equity Prices. The Journal of Finance, Vol.66, No.2, Pp. 563-600.
31- Guadalupe, M. and F. Pérez-González. (2010). Competition and Private Benefits of Control. Working Paper, Columbia University. Vol.42, No.6, Pp. 125-150.
32- Hermalin, B. E., and M. S. Weisbach. (2010). Information Disclosure and Corporate Governance. Vol.19, No.4, Pp. 45-62.
33- Healy, P. M., & Palepu, K. G. (2001). Information asymmetry, corporate disclosure, and the capital markets: A review of the empirical disclosure literature. Journal of Accounting and Economics, 31, Pp. 405-440
34- Inchausti, B. J. (1997). The influence of company characteristics and accounting regulation on information disclosed by Spanish firms. European Accounting Review, 6 (1): 45-68.
35- Karamanou, I. and N. Vafeas. (2005). The association between corporate boards, audit committees, and management earnings forecasts, an empirical analysis. Journal of Accounting Research, Vol. 43, N0. 25, Pp. 453-86.
36- Karuna, C. (2007). Industry Product market competition and managerial incentives. Journal of Accounting and Economics.Vol. 43, No. 12, Pp. 275-297.
37- Li, X. (2010). The impacts of product market competition on the quantity and quality of voluntary disclosures. Review of Accounting Studies, Vol. 15, No. 14, Pp. 663-711.
38- Lin, C. and L.Wei. (2014). Product Market Competition and Firms, Voluntary Disclosure Behavior, Evidence from a Quasi-natural Experiment. Vol. 22, No. 6, Pp. 115-142.
39- Lokman, Norziana, Cotter, Julie and Joseph, Mula. (2012). Corporate governance quality, incentive factors and voluntary corporate governance disclosures in annual reports of Malaysian publicly listed companies. Corporate Ownership and Control. Vol. 10, No. 11, Pp. 329-352.
40- Mayer, C. (1996). Corporate Governance, Competition and Performance. OECD Economic Studies, Vol. 15, No. 48, Pp. 7- 27.
41- Pant, S. and, Petakiac. A. (2008). Industry Product market competition and managerial incentives. Journal of Accounting and Economics, Vol. 8, No. 5, Pp. 125-153.
42- Samuel A. Dipiazza Jr and Robert G. Eccles. (2002). Building public trust, the future of corporate Reporting, Jon Wiley & Sons, Inc, New yorc. Vol. 5, No. 2, Pp. 278-315.
43- Shin. C.Y. (2013). Voluntary Disclosure and the Type of Product Market Competition. Capacity vs. Price. Journal of Modern Accounting and Auditing, Vol. 9, No. 4, Pp. 505-526.
44- Teng, M. and CH. Li. (2011). Product Market Competition, Board Structure, and Disclosure Quality. Frontiers of Business Research in Vol. 12, No. 3, Pp. 125-152.