تعداد نشریات | 43 |
تعداد شمارهها | 1,652 |
تعداد مقالات | 13,423 |
تعداد مشاهده مقاله | 30,845,745 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,141,875 |
بررسی تأثیر عوامل سازمانی بر پذیرش استفاده از نیروگاههای تولید همزمان برق و حرارت CHP توسط مشتریان سازمانی | ||
تحقیقات بازاریابی نوین | ||
مقاله 3، دوره 2، شماره 2، شهریور 1391، صفحه 37-50 اصل مقاله (191.66 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مهدی مؤمنی* 1؛ محمدرحیم اسفیدانی2؛ علی حیدری2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران | ||
2استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
در این تحقیق هدف بررسی تأثیر عوامل سازمانی مؤثر بر پذیرش استفاده از نیروگاههای تولید همزمان برق و حرارتCHP (مولدهای مقیاس کوچک) توسط مصرف کنندگان سازمانی است. عوامل سازمانی شامل هفت متغیر ارزشهای سازمانی، ادراک، نمایندگان سازمان، اهداف و وظایف سازمان، تکنولوژی، ساختار سازمانی و منابع سازمانی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامهای است که توسط محقق تهیه شده است. پرسشنامهها بر اساس مطالعات تئوریکی و طیف شش گزینهای لیکرت تهیه شد. روایی محتوایی پرسشنامه از نظر اساتید و کارشناسان مثبت ارزیابی گردید. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به میزان 955/0 محاسبه شد. با استفاده از آمار توصیفی و روشهای استنباطی (روش تحلیل همبستگی) تجزیه و تحلیل شد. نتایج بهدست آمده از این تحقیق نشان داد که اولاً کلیه متغیرهای عوامل سازمانی فوق بر پذیرش استفاده از نیروگاههای تولید همزمان برق و حرارتCHP (مولدهای مقیاس کوچک) توسط مصرف کنندگان سازمانی موثر هستند و ثانیاً ترتیب اهمیت و اثرگذاری عوامل سازمانی بهصورت منابع سازمانی، اهداف و وظایف سازمانی، ادراک، نمایندگان سازمان، تکنولوژی، ارزشهای سازمانی و ساختار سازمانی است. | ||
کلیدواژهها | ||
عوامل سازمانی؛ نیروگاههای تولید همزمان برق و حرارتCHP؛ مصرف کنندگان سازمانی؛ ترجیح خرید | ||
مراجع | ||
1- هاوکینز دل، بست راجر و کانی کنث، مترجمان احمد روستا، عطیه بطحایی، (1385)، رفتار مصرفکننده، تدوین استراتژی بازاریابی، نشر سارگل، تهران. 2- کاتلر فیلیپ و آرمسترانگ گری، ترجمه بهمن فروزنده، (1387)، اصول بازاریابی، نشر آموخته، تهران 3- سید جوادین سید رضا و اسفیدانی محمد رحیم، (1388)، بازاریابی صنعتی، نشر زمزمه نور، تهران 4- مجید اسماعیل پور، (1386)، طراحی الگویی برای تبیین رفتار خریداران سازمانی محصولات رایانهای، سیدجوادین سیدرضا، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 5- حمید علیخانی، ابوالفضل معصوم زاده، (1387)، مفاهیم و الگوهای خرید سازمانی با رویکرد خرید در سازمانهای دولتی، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی 6- پورعبداللهیان برزو، مهرانی هرمز، (1388)، شناسایی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاههای سونوگرافی در تهران، فصلنامه مدیریت(پژوهشگر) سال ششم شماره 13، تهران 7- سید رضا سید جوادین، مصطفی داودابادی فراهانی، (1383)، بررسی عوامل موثر بررفتار خرید خرده فروشان محصولات لبنی، ماهنامه تخصصی بازاریابی، شماره۴۰، تهران 8- سرمد زهره، بازرگان عباس و حجازی الهه،(1380)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران، نشر آگاه 9- مؤمنی و فعال قیوم ع، (1386)، تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS، نشر کتاب نو، تهران 10- Anderson, P.F. and Chambers, R.M. (1985), “A reward/measurement model of organizational buying behavior,” Journal of Marketing, Vol. 49, Spring 11- Sheth ,J,N (1996), "Organizational buying behaviour : past performance and future expectation,: 'Journal of business & industrial marketing , Vol .11 ,No 3/4 12- Webster , F. and Wind ,Y.(1973): "Organizational Buying Behavior " ,Industrial marr-eting management, vol . 36 . 13- Webster , Fredreick E.(1999): "Industrial Marketing", John Wiley and Sons , 3rd Edition 14- Choffray and Gary L. Lilien.(1978): " Assessing Response to Industrial Marketing Strategy",: Journal of Marketing, Vol. 42, No. 2
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 541 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 990 |